tiistaina, helmikuuta 24, 2009

K > S?

Kannuvalimo -blogissa on mukava Visa Nurmen kirjoitus K- ja S-markettien eroista. Lukekaa!

...K-kaupat ovat myös viehättäneet muita kaupparyhmiä enemmän. Kauan sitten valinta perustui vaan intuitioon, nykyisin enemmän havainnointiin ja fiiliksen mittailuun.

Sen verran seikkailen myös S-kaupoissa, että tiedän mikä siellä on meininki. Ja joka kerta kun tulen sieltä ulos, päätän etten taas mene. Kunnes joku asia pitää taas käydä tarkistamassa. Tiedä vaikka että löytäisi Plup-vesipullon. Ei löydä.

s-kauppa.jpgK-kauppa.jpg

Nautin suunnattomasti viime viikon Markkinoinnin ja mainonnan jutusta ”Järki vai tunteet”. Siinä analysoitiin erittäin yksinkertaisesti ja selkeästi kaupparyhmien välisiä eroja. Kaupparyhmien vetovastuisia oli haastateltu ja johtopäätöksenä oli mm. erimielisyys siitä, hakeeko asiakas elämyksiä ruokakaupasta. Jo tuo on selittäjä sille, miksi ne näyttävät niin erilaisilta.

S-ryhmässä kun ei elämyksiin uskota, ei niitä myöskään tarjota. Prismat ja S-marketit ovat samalla logiikalla kaikenlaisen gastronomisen kehityksen jarruja.


Muita blogeja löydät täältä.

1 kommentti:

  1. Noinhan se on, ja kyllä "kyrsii" pahasti siinäkin mielessä, että ruoka on meillä vielä niin kallista!

    Ja mitä sanoi Eurostatin vertailut alkuviikosta!!. Meillä on edelleenkin loppuvuodesta ja vielä tammikuussa härskisti nostettu vain edelleen ruoan hintaa, vaikka muissa Euroopan maissa ruoan hinta oli jo laman vaikutuksesta lähtenyt laskuun.

    Joku taho vetää välistä - ja pahasti. Ja maalaiset ainakin täällä Sydänsuomessa on niin kritiikitöntä osuuskauppaväkee henkeen ja vereen, että....Heitä on helppo vedättää.

    Kyllä joskus ihmettelee, että miten meillä yleensä ekonomia pelaa ollenkaan, kun ruoka, asuminen, verot - kaikki on niin kallista.

    Kilpailua lisää, ja ensin tuohon S:lle ja K:lle!

    tuula

    VastaaPoista