![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhwhbd9UtK6ZdaS6QtL9Gu-an4MfG_X3P6vea2u2D77TedKp9qkk27uzvaJJHupZlfYVtfJK9seARSRVAkZKH7gjm0zjjL8d8qN_LxplUeKBLMiaGZWM1O69_dWCu1-k2Fc_PfbGWWE5P4/s200/Hartwallin_Otto_siirtyy_jo_vuoden_alusta_tolkkeihi.jpg)
Lonkero on puhtaasti suomalainen juoma, kertoo minulle Hartwallin tuotepäällikkö Karla Frisk. Mistään muusta maasta ei vastaavaa löydy. Lonkeron (Long-drink) historia ulottuu Helsingin Olympialaisiin vuoteen 1952, jolloin lonkero lanseerattiin. Juoma sai loistavan vastaanoton ja se on säilyttänyt asemansa suomalaisten makumaailmassa.
Lonkeromyynti on käsittämättömän hurjassa vauhdissa. Tammi-syyskuussa lonkeromyynti kasvoi yhteensä 3,9 miljoonaa litraa, ja ylsi syyskuun loppuun mennessä 23 miljoonaan litraan (ETL). Kuluvasta vuodesta tulleekin kaikkien aikojen lonkerovuosi.
Olisikohan syytä kiemurrella eroon lonkeroista?
Lähde: Deski, 11.12.2006
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti